7.1.09


Totalitarimoan emandako 1945. urteko "Ley de educación primaria"

Nazional-katolizismoan oinarrituta, Eliza Hierarikoaren eskutik eta Errepublikatik etor zitezkeen kutsaketa guztiak "garbitu" ondoren, hezkuntza sistemaren birformulaketari ekin zitzaion, Lehenengo Ikaskuntzari zegokiona 1945.urteko "Ley de educación primaria" zeritzona izan zelarik.
Lege honi darion datu adierazgarria zera da, erregimena eskolari leporatze dion haren sostengurako eta egonkortasun sozialerako erantzunkizun sozializatzaile borobila.Honen arabera eskolak ideologiaren eramale eta birsortzaile lana bete behar du, instrikzio funtzioaren kaltez, nahiz eta bi alderdi hauek praktikan bereiztea nahiko zaila den. Hona hemen lege horren zati batzuk:
  • "Es misión de la educación primaria conseguir un espíritu nacional fuerte y unido e instalar en el alma de las futuras generaciones la alegría y el orgullo de la Patria, de acuerdos con las normas de Movimiento y de sus organismos".
  • "Para imprimir esta dirección ideológica a la escuela, en el terreno pedagógico se proponía el retorno a la tradición española del pensamiento pedagógico católico integrista, y se reprimían todas aquellas tradiciones educativasheterodoxas consideradas materialistas y desnacionalizantes".
  • Dogmatismo autoritario: autoridad del maestro
  • Memorismo: difusor del patrimonio doctrinal
  • Individualismo: anulador de trabajo participante y colectivo. Subraya las desigualdades sociales.

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